بازاريابي اینترنتی:/پایان نامه درباره فروش سایتهای اینترنتی

دانلود پایان نامه

تعاريف بازاريابي اینترنتی

براي بازاريابي اینترنتی تعاريف مختلفي را مي‌توان ارائه داد. اكثر اين موارد از نظر محتوايي با يكديگر همپوشاني دارند. برخي از اين تعاريف عبارتند از:

  • در یک تعریف کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام تبلیغات، فروش کالا و خدمات اطلاق می­گردد. در تعریفی خاص­تر بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد (باجاج و دبجانی، 1389).
  • بازاریابی اینترنتی در اصل هنر استفاده از روش­های مختلف تبلیغاتی در وب و تکنیک­های ترویج و اطلاع رسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است. سه ابزار اصلی برای مدیریت بر بازارهای اینترنتی عبارتند از: رتبه­بندی موتورهای جستجو، تبلیغات و آگهی­های اینترنتی و گسترش ارتباطات (صالحی، 1387).
  • در ساده­ترین تعریف از بازاریابی اینترنتی می­توان گفت بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی سنتی است که به صورت آنلاین انجام می­شود. این تعریف در عین سادگی مفهومی بسیار پیچیده دارد. در بازاریابی اینترنتی اساس کار تغییری پیدا نکرده است اما بعضی از مفاهیم و ابزارهای خاص تغییر پیدا کرده­اند.

 

2-1-3-3- مزاياي بازاريابي اینترنتی

مزاياي زيادي را مي‌توان براي بازاريابي اینترنتی برشمرد. بديهي است كه بيشتر اين مزايا به ذات استفاده از اینترنت برمي‌گردند و مي‌توان آنها را با هم يكي دانست. برخي از اين مزايا عبارتند از: (بختايي، 1386)

  • ايجاد فرصت­هاي تجاري جديد براي صنايع و بنگاه­هاي بازرگاني
  • امکان کنترل و مانیتورینگ مداوم نتایج و بهینه سازی­های مستمر
  • جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش ترددهاي بي‌مورد
  • کمک به محيط زيست و مصرف بهينه منابع انرژي
  • کاهش هزينه‌هاي تبليغات و سربار و ايجاد رقابت در سطح بين المللي
  • دسترسي سريع به اطلاعات
  • حضور نداشتن واسطه و در نتيجه کاهش قيمت­ها
  • ورود به بازارهاي فرامنطقه‌اي در جهت بازاريابي جهاني
  • گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزايش فروش و درآمد
  • پشتيباني بهتر، سريع­تر و مؤثرتر
  • افزايش توان بازاريابي با در نظر گرفتن علايق مشتريان
  • بازاريابي فرد به فرد
  • استفاده از توان تبليغاتي چند رسانه‌اي
  • افزايش توان ارتباطي با استفاده از وب سايت
  • امکان توسعه فعاليت­ها به مناطق کمتر توسعه يافته و دسترسي آسان به منابع مناطق توسعه يافته

افزايش ميزان آگاهي و افزايش حق انتخاب مشتريان كه به مشتريان امكان مي‌دهد كه در كم­ترين زمان، بهترين و مناسب‌ترين انتخاب در خريد خود را داشته باشند

دانلود پایان نامه