مزایای بازاریابی الکترونیکی/پایان نامه درباره بهبود تبلیغات آنلاین

     مزایای بازاریابی الکترونیکی

بطور خلاصه می­توان مزایای این نوع بازاریابی را به صورت زیر ارائه نمود:

_ ايجاد فرصتهاي تجاري جديد براي صنايع و بنگاههاي بازرگاني.

_ جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش ترددهاي بي مورد.

_ کمک به محيط زيست و مصرف بهينه منابع انرژي.

_ کاهش هزينه هاي تبليغات و سربار و ايجاد رقابت در سطح بين المللي.

_ دسترسي سريع به اطلاعات.

_ حضور نداشتن واسطه و در نتيجه کاهش قيمتها.

_ ورود به بازارهاي فرامنطقه اي در جهت بازاريابي جهاني.

_ گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزايش فروش و درآمد.

_ پشتيباني بهتر، سريعتر و موثرتر.

_ افزايش توان ارتباطي با استفاده از وب سايت و…

_ امکان توسعه مناطق کمتر توسعه يافته و دسترسي آسان به منابع مناطق توسعه يافته.

_ افزايش ميزان آگاهي و افزايش حق انتخاب مشتريان كه به مشتريان امكان ميدهد كه در كمترين زمان، بهترين و مناسبترين انتخاب درخريد خود را داشته باشند.

2.2.            تبلیغات

در دنیای امروز به دلایل مختلف که در راس آن دلایل اقتصادی است، ناگزیر به استفاده از تبلیغات هستیم . درآمد کشورها به میزان زیادی تابع تبلیغات بازرگانی آنهاست . تبلیغات بر افزایش تولید و تقاضای کالاها و خدمات ، در نتیجه ایجاد اشتغال ، افزایش درآمد و رفاه جامعه و کاهش فقر و بیکاری تاثیر دارد ( پاکدهی ، 1381، ص.20)

برخی از آمارها بیان می دارد که سالانه بیش از 400 میلیارد دلار هزینه تبلیغات بازرگانی می شود . مبالغی که کشورهای مختلف برای تبلیغات بازرگانی هزینه می نمایند با پیشرفت اقتصادی آنها ارتباط مستقیمی دارد. آمریکا با 50%  بیشترین سهم را در هزینه های تبلیغاتی سالانه به خود اختصاص داده در کشورهای در حال توسعه 20% از سهم هزینه های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده اند.

2.3.1 تبليغات اينترنتي

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد.

2.3.2 تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در 27 اکتبر سال 1994 و در سایت هات وایر نمایش داده شد. در جدول 2-1 به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده است.

جدول2-1 تاریخچه تبلیغات

تاریخ وقایع مهم
نوامبر 1993 کانال سی . ان . ان ( CNN ) تبلیغات اینترنتی را معرفی کرد .
اکتبر 1994 “هات وایر” اولین تبلیغ اینترنتی متعلق به ای . تی . اند تی(AT&T) و اسپرینت (Sprint) را در سایت خود قرار داد.
مارس 1995 راگو  (Rugo)که اولین بسته نرم افزاری برای ایجاد سایت است معرفی شد .
جولای 1995 موسسه تحقیقاتی فارستر(Farrester)  گزارش کرد که هزینه صرف شده برای تبلیغات اینترنتی در سال 1995 به رقم 37 میلیون دلار رسیده است .
اکتبر 1995 شرکت پوپی تیسون Poppi Tyson واحد فروش تبلیغات اینترنتی خود را به شرکت دابل کلیک تبدیل نمود .
ژانویه 1996 مایکروسافت 200 هزار دلار به عنوان اسپانسر سایت سوپر باول (Super Bowl) پرداخت کرد .
می 1996 آی وی لیچ(ivillage) 800 هزار دلار از تبلیغات اینترنتی کسب درآمد کرد .
اکتبر 1996 شرکت کاسی (CASIE) اولین راهنمای تبلیغات تحت وب را معرفی کرد .
ژانویه 1997 شرکت هیولت پاکارد( (Hewlett Packardاولین بنر تعاملی را معرفی کرد .
اوت 1997 موسسه ارتباطی ژوپیتر(Jupiter) پیش بینی نمود که تبلیغات اینترنتی به 7/7 بیلیون دلار در سال 2002 خواهد رسید