آموزش گام به گام تهیه باقلوا پرچمی قزوین

آموزش گام به گام تهیه باقلوا پرچمی قزوین

تهیه شربت باقلوا یک فرآیند نسبتاً ساده است. شربت باقلوا معمولاً با ترکیب آب ، شکر و گلاب تهیه می شود. تمامی مواد را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا قوام بیاید. همچنین می توانید از چند عدد هل و مقداری زعفران نیز برای خوش طعم شدن شربت استفاده کنید.

آب، روغن و گلاب را در یک میکسر یا کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید. در بسیاری از رسپی ها یک زرده تخم مرغ هم اضافه می کنند. سپس آرد را به تدریج اضافه کرده و مخلوط را ورز دهید تا یک خمیر نرم و لطیف تشکیل شود. در این مرحله حدود دو ساعت در دمای محیط به خمیر استراحت دهید، بهتر است خمیر را در داخل یک کیسه فریزر قرار دهید.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

کارشناسی خودرو در محل

پس از استراحت خمیر آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده وبا وردنه باز کرده  و به شکل نازکی به اندازه تابه یا قالب باز کنید. سپس قالب را با روغن چرب و خمیر باز شده را در کف قالب قرار می دهیم. قند بادام ( مخلوط پودر بادام و پودر قند ) را به سه قسمت تقسیم می کنیم و اولین قسمت را روی خمیر ریخته و با گوشتکوب می کوبیم تا صاف شود.

لایه بعدی از مخلوط قند بادام زعفرانی ریخته مجدد سطح آنرا صاف کرده و می کوبیم در مرحله آخر از مخلوط پودر پسته و قند بادام سفید استفاده می کنیم. در این مرحله ۲ قاشق روغن ریخته و برای انسجام مواد خوب با گوشتکوب می کوبیم. بعد از آماده کردن لایه های باقلوا پرچمی، لایه نازک خمیر که با وردنه باز کردید را روی مخلوط قند و بادام و پودرپسته قرار داده و اضافه خمیر را از اطراف قالب برش میزنیم. الان نوبت برش باقلوا است که باید به شکل لوزی برش زده شود و گاهی برای اینکه لوزی ها دقیق باشند با خط کش این کار انجام می شود.

نوشته دیگر :
نمایندگی مدیران خودرو - ایمنی کیسه هوای ایمنی

فر را پیش از این با دمای ۱۸۰ تا ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب را درطبقه وسط فر قراردهید و زمانی که کناره ها و سطح خمیر طلایی شد آماده است. پس از خروج باقلوا نوبت شربتی است که از قبل آماده کردیم و خنک شده و در چند نوبت به روی باقلوا می ریزیم. توجه کنید اگر شربت گرم باشد ممکن است باقلوا خمیر شود. الان زمانی است که باید به باقلوا استراحت دهید و پس از سرد شدن در ظرف مورد نظر قرار داده و با خلال پسته قزوین و خلال بادام درختی  سبز سرو کنید.

باقلوا پرچمی قزوین به عنوان یک شیرینی سنتی و مهم در فرهنگ ایرانی، در مناسبت های مختلف به ویژه در مراسم های سنتی، جشن های خانوادگی و رویدادهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، در جشن های خانوادگی مانند عید، تولد، عقد و مراسم های عزاداری خانوادگی، باقلوا جزو منوی مهم شیرینی های انتخابی است.

باقلوا پرچمی در جشنواره ها و نمایشگاه های محلی نیز به عنوان یک نماد محلی و فرهنگی مورد تقدیر و قرار می گیرد.

مجموعه گلپسته(golpesteh.com) فعالیت خود را از سال 1395 در زمینه تولید و فرآوری انواع آجیل، خشکبار و مواد اولیه شیرینی، شکلات، بستنی آغاز نموده است. و شما می توانید بهترین مواد برای تهیه شیرینی و کیک و انواع آجیل با کیفیت را با ضمانت مرجوعی و بازگشت از این فروشگاه تهیه نمایید.

نویسنده سوم