تجربه ایمپلنت دندان

تجربه ایمپلنت دندان

ترس از ایمپلنت دندان، خیلی‌ها تا اسم ایمپلنت دندان را می‌شوند، فشارشان می‌افتد، رنگ و رویشان می‌پرد و وحشت می‌کنند و آن را با شکنجه‌های قرون وسطی مقایسه می‌کنند. اما علت‌ این همه ترس چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

یکی از دلایل فوبیا نسبت به این نوع جراحی‌ها، عدم آگاهی است. صرفا چیزی را از کسی شنیده‌اند یا تجربه تلخ یک بیمار را دیده‌اند و تصور می‌کنند درد این عمل، ترسناک و غیرقابل تحمل است. اما باید بگوییم این تصور کودکانه و ساده است. امروزه برای پر کردن جای خالی دندان‌های بر باد رفته، کاشت دندان، یک راه اساسی و ماندگار برای داشتن یک لبخند زیبا و با عتماد به نفس است. ایمپلنت یکی از روش‌‌های کاشت دندان مصنوعی است که به چند شیوه مختلف روی فک و لثه جایگذاری می‌شود و دوره نقاهت آن سه تا شش ماه است. البته با مراقبت‌های اصولی و درست و زیر نظر پزشک معالج. اما چرا خیلی‌ها از آن می‌ترسند و به سمت‌اش نمی‌روند؟ چون فکر می‌کنند دردش جانکاه و کشنده است.

ابتدا باید بگوییم این روش کاشت دندان، یک روش رسمی و به روز و مورد تایید از طرف تمام سازمان‌های پزشکی جهان است و تا به حال موردی نداشتیم که در اثر کاشت دندان جانش به خطر افتاده باشد. اگر می‌خواهید یک کاشت دندان بی‌دردسر داشته باشید به مراکزی مراجعه کنید که معتبر و دارای پزشکان متبحر باشند. مانند کلینیک سریتا، دریای نور، فروردین، آرکا و… تا بدون ترس و نگرانی دندان‌تان را به دست پزشک بسپارید. شاید باورتان نشود که حتی نوجوان‌ها و جوان‌ها نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند و فقط برای بزرگ‌سالان و سالمندان نیست که معمولا دندان‌های از دست رفته دارند.

تجربه ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی سریتا

یک نمونه از این افراد، جوان بازیگوشی است که در یک حادثه، یکی از دندان‌های جلویی خود را از دست داده بود و با انجام ایمپلنت دندان، صاحب یک لبخند زیبا شده است.

ترس از ایمپلنت دندان، مانع یک لبخند زیبا!

-سلام آقای رضوی امیدورام حال خودتون و پسر گلتون خوب باشه. می‌تونید برای ما بگید که چطور به این نتیجه رسیدین که پسر شما، دندونش رو ایمپلنت کنه؟ چون برای پر کردن فضای خالی بین دندون‌ها می‌شه از روش بریج هم استفاده کرد…

+سلام ممنونم. والا پسر من تو مدرسه با دوستانش دعوا می‌کنن و یکی از دندون‌های جلوییش رو از دست می‌ده. بعد اون روز نمی‌تونست از خونه بیرون بیاد. دوستاش مسخره‌اش می‌کردن و از نظر روحی به هم ریخته بود. رفتیم دکتر و  بعد از معاینه گفتن بهتر هست دندون کاشته بشه.

_پسر شما چند سالش هست؟ آیا می‌تونست از این روش استفاده کنه؟

+19 سالشه. بله دکتر که دیدن گفتن برای این نوع کاشت از سنی می‌شه شروع کرد که دیگه استخوان‌ها رشد کرده و فک ظریفیت کاشت دندون رو داره. وقتی دکتر گفتن ایمپلنت من و همسرم ترسیدیم نکنه ضرر داشته باشه. چون تو اطرافیان‌مون دیده بودیم افراد سن بالا این کار رو انجام می‌دن. پسرم هم استرس داشت و تا مدتی فراری بود از ایمپلنت ولی نهایتا قبول کرد. چون از نظر اجتماعی خیلی اذایت می‌شد و نمی‌تونست همراه دوستانش باشه.

نوشته دیگر :
خرید ویلا در زیباکنار

_روش دیگه‌ای هم بود که پزشک پیشنهاد بدن؟

+ گفتن روش بریج هم هست اما گفتن برای چنین موردی، استحکام کاشت رو نداره.

_یک توضیح کوتاه داخل پرانتز بدم خدمت خوانندگان عزیزمون. بریج به روشی گفته می‌شه که یک یا چند دندون مصنوعی ساخته می‌شه و به شکل پل، فاصله خالی بین دندون‌ها رو پر می‌کنه. شبیه دندون مصنوعی قدیمی که فقط یک تکه کوچک هست.

+بله درسته. دکتر گفتن این روش برای دندون‌های عقبی فک مناسب‌تر هست اما برای دندون جلو، بهتر هست دندون کاشته بشه.

_پس پزشک ابتدا شرایط رو بررسی کردن که آیا پسر شما این امکان رو داره که دندون براش کاشته بشه یا نه.

+بله. الان حدود 4 ماه می‌گذره. خدا رو شکر راضی هست.

_مراقبت‌های بعد جراحی رو رعایت می‌کنن؟

+بله دکتر یک سری دستورات رو دادن که پسرم باید انجام بده تا تو دوره نقاهت، خونریزی و عفونت و درد نداشته باشه.

_مثل چی؟

+خب قبل از عمل یک سری دستورات رو باید انجام می‌دادیم. باید بدن قوی باشه برای جراحی. قبلش دکتر مسکن و آنتی‌بیوتیک دادن و برای این که پسرم خیلی استرس داشت، از بی‌حسی وریدی استفاده کردن.

_بعد عمل چه دستوراتی رو گفتن که باید حتما انجام بدین؟

+برای بعد از عمل هم گفتن، استراحت مطلق باشه، سرش باید بالاتر از بدن قرار بگیره و زیاد حرکتش نده. تا یک مدت، مایعات و غذای نرم بخوره. در طول روز هم چندین بار کمپرس یخ روی قسمت جراحی بذاره.

_درسته. و یک نکته کلیدی و مهم این هست که قبل از کاشت دندون، هر نوع دارویی که استفاده می‌کنید حتما به پزشک اطلاع بدین… به عنوان مثال بعضی از داروها خون رو رقیق می‌کنن و تا مدتی قبل از جراحی نباید از اون‌ها استفاده کرد چون باعث خونریزی لثه می‌شن.

+بله دکتر از ما هم پرسیدن که پسرم دارویی استفاده می‌کنه یا نه.

_همچنین بعد از جراحی حتما باید یک همراه داشته باشین و تنها به خونه برنگردین یا رانندگی نکنین. در طول دوره نقاهت باید حتما از مسواک و نخ دندون استفاده کنین و تا شش ماه زیر نظر پزشک معالج‌تون باشید. شما در کلینیک دندانپزشکی سریتا می‌تونید بهرتین مشاوره و خدمات رو دریافت کنید تا یک لبخند زیبا داشته باشید و با اعتماد به نفس در جمع‌ها ظاهر بشید و صحبت کنید!

منبع :

https://www.beytoote.com/news/medical-news/dental-laminate.html

نویسنده سوم