بهترین سریال های تلویزیونی خارجی برای تماشا در ایام نوروز: شبکه History

بهترین سریال های تلویزیونی خارجی برای تماشا در ایام نوروز: شبکه History

کم کم به پایان سال ۹۶ شمسی نزدیک شده و واسه استقبال از سال جدید آماده میشیم. ایام تعطیلات نوروز یکی از بهترین و خاطره انگیزترین ایام ساله که میشه خستگی یه سال کاری رو جبران کرد.
این وسط بیشتر افراد و خونواده ها از قبل واسه این ایام تعطیل برنامه ریزی کرده و هر یک طوری این ایام رو می گذرونن؛ بعضی با سفر و بعضی با در کنار خونواده بودن. راه های مختلفی واسه لذت بردن از این ایام هست که بسته به شرایط و چیزای مورد علاقه افراد متفاوت میشه. این وسط تماشای برنامه ای تلویزیونی یکی از بهترین و عادی ترین روش هاییه که خونواده ها و افراد در نظر می گیرن. امروزه با در نظر گرفتن این که دوران طلایی تلویزیون نامیده می شه بسیاری اوقات فراغت خود رو با تماشای یه سریال تلویزیونی می گذرونن.

در سالای گذشته علاوه بر سریالای تلویزیونی داخلی و سریالای مخصوص نمایش خونگی، سریالای خارجی هم طرفدارن زیادی پیدا کردن. اینجوری می خوایم در مطلبی دنباله دار و به صورت جدا شده از هم شبکه های تلویزیونی خارجی، سریالای برتر هر شبکه یا سرویس اینترنتی رو به شما معرفی کنیم که در صورت علاقه در ایام تعطیلات نوروز به تماشای تعدادی از اونا بشینین. این قسمت رو به شبکه تلویزیونی هیستوری (History) اختصاص دادیم و می خوایم بهترین سریالای این شبکه، مثل قدیمی و جدید، رو به شما معرفی کنیم.

۱۰- هودینی

مدت انتشار: ۲۰۱۴ (۱ فصل)

مینی سریال ۲ قسمتی «هودینی» (Houdini) با بازی آدرین برودی ، زندگی یه شعبده باز افسانه ای و مشهور به نام هری هودینی رو روایت می کنه که با به کار گیری استعداد خود از یه مرد فقیر به چهره ای جهانی تبدیل شد.
هودینی بعد از رسیدن به معروفیت با قدرت جادویی خود وارد دنیای جاسوسی و روبرو شدن با شخصیتای بزرگ دوران خود می شه.
ایشون با بدلکاریای خود حتی مرگ رو هم به بازی می گرفت. هر چند برودی تونسته تموم جزییات این شخصیت رو به زیبایی به نمایش بزاره اما سناریو به همون خوبی نوشته نشده. چیز زیادی نمیشه در مورد «هودینی» گفت جز این که اگه به داستان زندگی این شعبده باز و متخصص فرار افسانه ای علاقه دارین به تماشای این سریال ۲ قسمتی بشینین و از بازی آدرین برودی و کریستین کانلی لذت ببرین.

۹- هیتفیلدا و مک کویا

مدت انتشار: ۲۰۱۲ (۱ فصل)

مینی سریال تاریخی «هیتفیلدها و مک کویا» (Hatfields & McCoys) با بازی کوین کاستنر و بیل پکستون در سه اپیزود به داستان واقعی دشمنی مشهور خونواده های هیتفیلد و مک کوی در قرن نوزدهم می پردازه. این دو خونواده که در دو طرف رودخانه ای که مرز بین ویرجینیا و کنتاکی بود زندگی می کردن که دشمنی خونین و طولانی اونا باعث شد از نام این دو خونواده به عنوان نمادی از دشمنی عمیق استفاده شه.
کوین کاستنر که علاقه خاصی به داستانای وسترن داره علاوه بر بازی در این سریال، کارگردانی و جفت و جور کنندگی اونو هم رو دوش داره و بخشی از موسیقی فیلم رو هم خود ساخته.

کم کم دوستی سرپرستان این دو خونواده در دوران جنگ داخلی به یه دشمنی خانوادگی عمیق تبدیل می شه و با هر عمل تحریک آمیزی از طرف یه خونواده، طرف دیگه از سر تلافی و انتقام برمیاد. در «هیتفیلدها و مک کویا» شخصیت مثبت وجود نداره و همه خاکستری رو به منفی هستن. از این رو بیننده از اتفاقات ناخوشایندی که واسه هر کدوم از اونا اتفاق می افته ناراحت نمیشه. شاید تماشای این سریال تاریخی شبه وسترن کمی خسته کننده باشه و از دست کارای احمقانه این دو خونواده به ستوه بیایید اما واسه فهمیدن به عمق دشمنی واقعی این دو خونواده پیشنهاد می کنیم اونو تماشا کنین.

۸- جنگای جهانی

مدت انتشار: ۲۰۱۴ (۱ فصل)

 

 

سریال مستندگونه و تاریخی «جنگای جهانی» (The World Wars) در واقع به بررسی سال به سال جنگ جهانی اول و خشونت محض موجود در اون، معاهده ورسای که به این جنگ پایان داد و بعد جنگ جهانی دوم می پردازه. هدف از ساخت این سریال مستندگونه در واقع زنده کردن تاریخه که با بازسازی بعضی از رویدادها، به کار گیری تصاویر و فیلمای مستند و مصاحبه با تاریخ دانان و شخصیتای سیاسی امروزی انجام می شه.

«جنگای جهانی» در واقع اتفاقایی که در مدت ۳۰ سال از شروع جنگ جهانی اول تا آخر جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده رو به شکل سه اپیزود طولانی به تصویر میکشه و در اون به شخصیتای اصلی این نبردها و کشورای دشمن می پردازه و در بخشایی هم زندگی اونا در دوران نوجوونی و اتفاقاتی که باعث ورود اونا به جنگ جهانی اول و دوم شد به تصویر کشیده می شه.

۷- ریشه ها

مدت انتشار: ۲۰۱۶ (۱ فصل)

مینی سریال «ریشه ها» (Roots) در واقع بازسازی سریالی با همین نام ساخته سال ۱۹۷۷ه و داستان یه سیاهپوست به نام کونتا کینته در قرن هجدهم رو روایت می کنه که از روستای خود در گامبیا ربوده شده و به عنوان برده در آمریکا فروخته می شه.
مالاچی کیربی با در نظر گرفتن فیزیک مناسب خود تونسته شخصیت کینته رو با خشم فرو خورده خاصی که در چهره اش هست به تصویر بکشه.

ایشون در تموم طول سریال این خشم فرو خورده رو خوب به نمایش میذاره بدون این که این خشم سرریز شه.
سریال «ریشه ها» کلا زندگی سخت و غیرانسانی و البته پر از شکنجه و آزار و اذیت سیاهان در دوران برده داری آمریکا رو به تصویر میکشه. «ریشه ها» با به کار گیری بازیگرانی بااستعداد و مشهور از جمله مالاچی کیربی و فارست ویتاکر یه داستان ترسناک و گیراه که با تراژدیا، اتفاقات دردناک و امیدواریای خود شدیدا شما رو تحت تاثیر قرار میده.

۶- خیزش تگزاس

مدت انتشار: ۲۰۱۵ (ا فصل)

مینی سریال پنج قسمتی «خیزش تگزاس» (Texas Rising) داستان واقعی تعدادی کم از رنجرهای تگزاسی در سال ۱۸۳۶ رو روایت می کنه که می خوان به رهبری ژنرال سم هیوستون (بیل پکستون) نبردی تاکتیکی رو علیه ارتش بزرگ سانتا اونا (اولیور مارتینز) که یه فرمانده نظامی مکزیکیه راه بندازه. این سریال از تیم تولید بسیار شناخته شده و حرفه ای سود می بره و از اونجایی که بیشتر صحنه های سریال موقع ابری بودن آسمون و روزای گردوخاک و از پشت پنجره ها تصویربرداری شده دارای تاریکی و غم خاصیه که خیلی زود بیننده رو میگیره. این سریال یه داستان واقعی رو به روشی جاه طلبانه و عجیب و غریب به تصویر میکشه.

طرفداران سریالای وسترن از اسب سواریای «خیزش تگزاس» در دشتهای وسیع، درگیریای نظامی با به کار گیری اسلحه و کمون و قوانین اخلاقی که گروهی از رنجرهای تگزاسی رو در کنار هم حفظ می کنه لذت میبرن. در این سریال هیچ شخصیت بی اشکال و سفیدی وجود نداره اما بر خلاف به کار گیری تیمی از بازیگران سرشناس و حرفه ای، سناریو «خیزش تگزاس» به همون اندازه عالی نیس اما واسه طرفداران سریالای وسترن مناسب میشه.

۵- روم باستان: پیدایش و سقوط یه امپراطوری

مدت انتشار: ۲۰۰۸ (تا حالا)

این سریال مستند تلویزیونی داستان انتقال جمهوری روم به امپراطوری روم رو در قرن دوم قبل از میلاد مسیح روایت می کنه و تا آخرین امپراطوری روم در قرن پنجم بعد از میلاد مسیح ادامه پیدا می کنه.
سریال «روم باستان: پیدایش و سقوط یه امپراطوری» (Rome: Rise and Fall of an Empire) واسه کسایی مناسبه که به سریالای تاریخی و تاریخ روم باستان علاقه دارن. این سریال با صحنه های خشن و نبردهای خونینی که داره و عشقایی که این وسط شکل میگیره یکی از بهترین مجموعه های تلویزیونی اورجینال شبکه هیستوری هستش.

نوشته دیگر :
۱۵ خصوصیت شخصیتی که نشانه «روان آزار» بودن همکارتان است

۴- نفرین جزیره اوک آیلند

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تا حالا (۵ فصل)

سریال «نفرین جزیره اوک آیلند» (The Curse of Oak Island) داستان واقعی دو داداش اهل میشیگان رو روایت می کنه که می خوان راز جزیره اوک آیلند رو کشف کنن. این دو با به کار گیری تکنولوژیای مدرن و کمک گرفتن از محققان جداگونه تلاش دارن گنجی که می گن در این جزیره در کانادا مخفی شده رو پیدا کنن. این سریال در اول به گذشته این جزیره، کشفیات امروزی، تئوریا و تلاشای گذشته واسه بررسی این مکان و پیدا کردن گنج نامبرده می پردازه. «نفرین جزیره اوک آیلند» در واقع یه سریال مستندگونهه که سبک اصلی برنامه هاییه که در شبکه هیستوری ساخته می شه.

۳- شش

 

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تا حالا (۱ فصل)

 

تریلر جنگی «شش» (Six) در واقع ترکیبی غریب از واقعیت و داستانه که بعضی وقتا خط بین میهن پرستی راستین و متعصبانه رو در می نوردد. این سریال داستان یه تیم شش نفره از نیروهای خاص نیروی دریایی آمریکا رو روایت می کنه که واسه یه عملیات سری در افغانستان دست به کار می شن.
چند سال بعد ایشون در حالی که در نیجریه هست به وسیله گروه تروریستی بوکوحرام به گروگان گرفته می شه.
ادامه داستان تلاشای ایشون واسه فرار از دست این گروه رو به تصویر میکشه. وقتی که تیم نیروهای خاص در حال آماده سازی و آموزشای سخت هستن یا زمانایی که در حال مقابله و انجام عملیات هستن، تماشای «شش» جذاب میشه اما وقتی که داستان به خارج از میدون جنگ و آموزش میره شدیدا افت می کنه.

نقطه قوت «شش» به تصویر کشیدن داستان زندگی روزانه این افراده بدون این که در این کار اغراقی صورت بگیره.
در این سریال اصلا سیاستای نظامی آمریکا مانند بعضی از سریالای دیگه در مقابله با تروریسم در بوته انتقاد قرار نمی گیره. در به تصویر کشیدن شخصیتای منفی و شرور هم سریال «شش» همون داستانای تکراری و تکراری رو روایت می کنه که بسیار قابل پیش بینیه. سازندگان سریال می خوان با به کار گیری یه شخصیت زن در مرکز داستان کمی به سریال هیجان داده و از بار خشونت و مردونگی مطلق فیلم کم بشه. در آخر باید گفت که بر خلاف اشکالاتی که مجموعه تلویزیونی«شش» داره دستکم در اپیزودهایی هم تماشای اون خالی از لطف نیس.

۲- سقوط شوالیه

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تا حالا (۱ فصل)

سریال تاریخی «سقوط شوالیه» (Knightfall) سومین سریال درام اورجینال شبکه هیستوریه که روی داستان گروهی از شوالیها متمرکزه که در دوران بالاترین درجه جنگای صلیبی در آخرین پناهگاه خود در بیت المقدس شکست می خورن. اتفاقات سریال در مورد این گروه از شوالیها در پاریس متمرکزه که شاه فیلیپ در تلاش واسه افزایش و تحکیم قدرت خود قصد به کار گیری اونا به شکلای متفاوتی رو داره.
این سریال می خواد پا جای پای سریالایی مانند «وایکینگا» و «بازی تاج و تخت» بزاره اما نمی تونه به اندازه اونا موفق بکنه. در این سریال خونای زیادی ریخته می شه و صحنه های جنگ اونم کم نیس اما نمیشه اونو از این دید با «وایکینگا» مقایسه کرد.

«سقوط شوالیه» دارای داستانایی از خیانت و دسیسه چینیه که بر جذابیت داستان که بخش کلی ای از اون در دور و بر شهر پاریس میگذره اضافه می کنه.
یکی از نقاط ضعف این سریال اینه که به جای دقیق شدن و فوکوس کردن روی تشریح و شناساندن شخصیتا، روی پیش بردن داستان و موضوع خود متمرکز شده.
از این رو در چندین اپیزود اول این سریال خیلی دلچسب پیش نمی ره اما کم کم با پیچیدگیایی که در داستان و موضوع اتفاق می افته بیننده رو با خود همراه می سازه. این سریال شاید جذابیتای دیگه سریالای تلویزیونی تاریخی تلویزیون رو نداشته باشه اما انتظار میره در فصلای بعدی تغییرات خوبی در اون اتفاق بیفته.

۱- وایکینگا

مدت انتشار: ۲۰۱۳ تا حالا (۵ فصل)

 

 

شبکه History شبکه ایه که بیشتر به خاطر برنامه های ادامه دار مستند و تاریخی خود شناخته می شه اما چندین سریال داستانی تاریخی جذاب هم با الهام از حوادث واقعی به وسیله این شبکه ساخته شده که از بهترین و پرطرفدارترین سریالای تلویزیونی به حساب میان. در بالاترین جایگاه فهرست ما در این مطلب سریال تاریخی «وایکنیگا» (Vikings) قرار داره.
اگه اهل تماشای سریالای خارجی باشین مطمئنا این سریال رو دیدین چون «وایکینگا» یکی از پرطرفدارترین سریالای تلویزیونی سالای گذشته بوده.
بسیاری این سریال رو با «بازی تاج و تخت» مقایسه می کنن اما نباید این دو رو بسیار مثل هم دونست چون برخلاف داستانای چند خونواده تنها روی زندگی خونواده یه نفر متمرکزه اما به همون اندازه جذاب و نفسگیر به روایت داستان می پردازه.

«وایکنیگا» در مورد یه جنگجوی وایکینگ به نام رگنار لاثبروکه که از زندگی در محیط خشن و سرد منطقه خود خسته شده و به فکر سفر به دیگر نقاط جهان فکر می کنه که تا حالا کسی نتونسته خود رو به اونا برسونه. ولی لاثبروک پس از رسیدن به قدرت در قبیله خود دست به این سفر ماجراجویانه می زنه. هر چند بخشی از اتفاقات «وایکنیگا» براساس واقعیت و اسناد تاریخی بازسازی شده اما جزییات زیادی هم به ماجرا اضافه شده.
عقاید کافرمآبانه و روحانی وایکینگا و مراسمی شبه مذهبی که دارن بر جذابیت سریال اضافه می کنه اما باحال ترین وجهه سریال رو میشه به تصویر کشیدن نبردهای خونین نامید که به زیبایی کامل به نمایش در میان.

تراویس فیمل خوب در نقش رگنار لاثبروک فرو رفته و کاترین وینینک هم در نقش همسر اون بازی خیره کننده ای داره.
لاثبروک خیلی کم حرفه اما همه صحبت هاش از عمق معنایی بالایی برخورداره. هر چند بعضی وقتا کارای ناخوشایندی از اون می بینیم اما کاریزما و دوست داشتنی بودنش باعث می شه گناهانش رو ندیده بگیریم. هیچ کدوم از صحنه های «وایکنیگا» خسته کننده نیس و هر چی پیش می رید داستان سریال باحال تر می شه.
این سریال تاریخی رو هم حتما در فهرست اولویتای خود واسه تماشا کردن در ایام تعطیلات نوروز بذارین.

شبکه هیستوری بیشتر به خاطر ساخت مجموعه های مستندگونه و تاریخی شناخته می شه و اینجوری درامای تلویزیونی کمتری در این شبکه ساخته می شن هر چند در سالای گذشته این شبکه با ساخت مجموعه های تاریخی تلاش کرده از علاقه مخاطبان به این جور سریالا استفاده کنه.
در این مطلب تلاش شد به تعدادی از بهترین مجموعه های بیشترً درام این شبکه پرداخته شه اما سریالایی هم ناگزیر ندیده گرفته شدن که مطمئناً ارزش تماشا کردن دارن. از میون این مجموعه های تلویزیونی میشه به سریالایی مانند « Cowboys & Outlaws»، «Alone»، «Banned from the Bible»، «WWII in HD»، « America: The Story of Us» و تعدادی دیگه از مجموعه های شبه مستند که به بررسی یه واقعه تاریخی می پردازن اشاره کرد.

بهترین سریالای تلویزیونی خارجی واسه تماشا در ایام نوروز: شبکه Showtime

برنامه سریالای نوروزی: از «پایتخت ۵» تا «تعطیلات رویایی»

بهترین سریالای تلویزیونی خارجی واسه تماشا در ایام نوروز: شبکه Starz

بهترین سریالای تلویزیونی خارجی واسه تماشا در ایام نوروز: شبکه AMC

نویسنده سوم