۱۵ خصوصیت شخصیتی که نشانه «روان آزار» بودن همکارتان است

۱۵ خصوصیت شخصیتی که نشانه «روان آزار» بودن همکارتان است

حتما در طول زندگی خود با افراد غیر نرمال در رابطه بودین. مثلا امکان داره که یکی از همسایه های تون از بیماریای روانی چون «سایکوپاتی» یا «روان آزاری» رنج ببره. اما وقتی که مجبور باشین اینجور فردی رو هر روز در نزدیکی خود داشته و تحمل کنین، وضعیت کمی تغییر می کنه.

کار کردن تو یه مکان مشترک با فردی که از روان آزاری رنج می بره خیلی سخت و نیازمند بعضی از ملاحظات واسه کنار اومدن با اینجور فردیه. به خاطر همین هم بعضی از نشونه های رو شخصیتی در این افراد رو واسه تون جمع آوری کردیم تا با باخبر شدن از اونا، بهتر بتونین آدمایی این چنینی رو در دور و بر خود و خصوصا در محل کارتون شناسایی کرده و مراقبت بیشتری از خود به عمل بیارین. با هم این نشونه ها رو تقدیم حضوتون می کنیم:

اهداف مریض گونه و سادیسمی دارن

یکی از کارشناسان به نام «اندرو فاس» که خود در گذشته مدیر اجرایی موسسات خرده فروشی بزرگی در کانادا بوده در این باره میگه، اینجور آدمایی بیشتر اهدافی وایرانگر و غیر سازنده دارن و همین نشونه هم، اونا رو از بقیه جدا می سازه.

ایشون از تجارب مدیریتی خود میگه: “من همیشه با کارمندانم با احترام برخورد می کردم و تموم تلاشم رو می کردم تا اونا واسه پیشرفت در کارشون، انگیزه کافی داشته باشن.

چرب زبون و پاچه خوار هستن و جذابیتای سطحی دارن

«رابرت هِر» روانشناسیه که روی خصوصیات شخصیتی آدمایی که مشکلات روانی دارن کار می کنه.
ایشون عقیده داره که افراد روان آزار در ظاهر سازی بسیار موفق عمل میکنن.

حتی شاید در آخر صحبت کردن با یکی از این افراد، ایشون رو بسیار خوش صحبت، با شخصیت و دوست داشتنی تلقی کنین. یکی از روانشناسان که واسه صحبت با یه زندانی دیوونه به زندان رفته بود، مورد تمجدید فراوون اون زندانی قرار گرفته بود. زندانی روان آزار دائم، زیباییای ظاهری اون روانشناس زن رو می ستود.

بسیار از خود متشکر هستن

اونا تصور می کنن که مرکز این جهان هستن و بقیه فقط واسه خدمت رسانی به اونا خلق شدن.

حتی در بدترین شرایط از اعتماد به نفس زیادی بهره مند هستن

دکتر «ویلیام هراشتاین» در مصاحبه ای میگه وقتی که پای اعتماد به نفس به میان میاد افراد روان آزار در بالاترین درجه اعتماد به نفس قرار می گیرن. کارمندانی که از «سایکوپاتی» یا «روان آزاری» رنج می برن هم از همین ویژگی بهره مند هستن.

دروغگویانی بالفطره ان

وقتی که یه فرد روان آزار شروع به دروغ گفتن می کنه، به سختی میشه اونو متوقف کرد.
«فاس» میگه، واسه اونا اهمیتی نداره که دروغ شون رو شه چون که با گفتن یه دروغ دیگه، قضیه رو جمع می کنن.

به قوانین و مقررات اهمیت نمی دن

واسه اونا قوانین اجتماعی حاکم هیچ اهمیتی نداره. اونا که از اعتماد به نفس کاذبی بهره مند هستن و شخصیت خود عاشق ای هم دارن، می گن که با گیر افتادن در اینجور موقیعتایی قادر به خلاص شدن از اون هستن.

مثل یه انگل زندگی می کنن

افراد روان آزار یه بعدی هستن و به هیچی و هیچکی به جز خودشون اهمیت نمی دن و واسه رسیدن به اهداف شون به هر کاری دست میزنن.

«فاس» میگه: “اونا به هر گونه ای که خود پسند می کردن زندگی می کنن و اصلا اهمیتی واسه بقیه قائل نیستن.”

ایشون دلیل این رو هم اهمیت ندادن به قوانین طبیعی زندگی می دونه و ادامه میده: “افراد روان آزار تصور می کنن که از هر گونه انتقادی از طرف بقیه مبرا هستن و هر سبک زندگی رو که خود دوست داشته باشن، پی می گیرن. اونا میخوان همه چیز و همه کس رو تحتِ کنترل خود داشته باشن.”

نوشته دیگر :
۱۲ عضو مهم و اصلی بدن که بدون آن ها هم می توانید زنده بمانید؛ از ریه تا معده

حیله گرند

«فاس» عقیده داره که افراد روان آزار از سه ویژگی روشن شخصیتی بهره مند هستن که عبارت از حیله گری، انحراف اخلاقی و فریب دادن دیگرونه. تموم این خصوصیات دلیل می شه که خود رو در راس بقیه افراد بذارن.

«فاس» ادامه میده: “وقتی که همه چیز خوب پیش میره مسئولیتا رو رو دوش می گیرن اما وقتی که کاری با مشکل مواجه می شه به دنبال فرد بی گناهی می گردن تا همه تقصیرها رو به گردن اون بیاندازند.”

در دوران کودکی هم با مشکلات رفتاری مواجه بودن

افراد روان آزار در دوران کودکی خود هم هر کاری که دوست داشتن در زمینای بازی کودکان انجام می دادن و همین رفتارها رو هم در آینده به محل کار خود انتقال میدن.

«فاس» میگه: “اونا تصور می کنن که می تونن هر چیزی رو که در زمینای بازی انجام می دادن رو به محل کار هم منتقل کنن.” بعضی از این رفتارها عبارت از دروغگویی، گول زدن بقیه، دزدی، آتیش زدن، چرخ زدن، سوء به کار گیری بقیه، ولگردی و آزارهای جنسی به بقیه هستن. اونا در دوران کودکی خود هم رفتارای آزار دهنده جدی رو انجام می دادن.

احساسات طبیعی افراد عادی رو درک نمی کنن

دکتر «اسکات بان» میگه افراد روان آزار خوب می تونن احساس بقیه رو تقلید کنن اما قادر به درک اونا نیستن. اونا مهارت زیادی در ظاهر سازی دارن و آدمایی که در دور و بر اونا هستن تا وقتی که آسیبی از سمت اونا دریافت نکرده باشن، قادر به درک شخصیت حقیقی شون نیستن.

اهداف دراز مدت غیر واقعی دارن

افراد روان آزار واسه رسیدن به اهداف خود به هر کاری دست میزنن اما برنامه ریزیای بدی واسه رسیدن به اهداف خود دارن و توقع اونا از بقیه خیلی زیاده.

«فاس» در این باره میگه: “اگه به اهداف غیرقابل دسترسی رو که واسه خود مشخص کردن، نرسند، در صدد توجیه بر میان.”

احساس پشیمونی و عذاب وجدان ندارن

«هِر» میگه، واسه افراد روان آزار اهمیتی نداره که بقیه چه تاثیراتی رو از رفتارای اونا قبول کنن، اونا فقط به خودشون و اهداف شون فکر می کنن و اصلا به عواقب کارایی که انجام میدن و آسیبای احتمالی که به بقیه می رسونن، فکر نمی کنن.

در خیلی از مواقع هم اعضای خونواده و دور و بریا اونا از کارای شون آزرده می شن و آسیب می بینن. حتی وقتی که به کس دیگه ای چاقو میزنن هم هیچ گونه احساس عذاب وجدان و ناراحتی در اونا دیده نمی شه.

اخلاق وحشت بیاری دارن

هیچوقت گول افراد روان آزار رو نخورین. اونا خطرناک هستن و این احتمال هم هست که از کوچیک ترین چیزی انتقام سختی بگیرن. اگه یکی از همکاران شما دارای اینجور خصوصیتیه، مراقب کوچیک ترین رفتار خود با اون باشین.

تمایلی واسه تعهد به هیچ رابطه ای در اونا وجود ندارن

یکی از خصوصیات افراد روان آزار قرار گرفتن در روابط کوتاه عاطفی و ازدواجای کوتاهه. اونا بقیه رو مورد سوء کاربرده های جنسی قرار میدن.

این افراد هیچ تمایلی به حفظ هیچ گونه تعهدی ندارن. بقیه خصوصیات شخصیتی اونا خوب اینجور عادتی در اونا رو روشن میکنه.

احساس مریضی دائمی در اونا دیده می شه

اگه یکی از همکاران تون در محل کار دائم شکایت کرده و همیشه اون شغل رو مریضی آور می دونه، یکی از نشونه های روان آزاریه. در کنار بقیه خصوصیاتی که در مورد این افراد برشمرده شده، احساس مریضی دائمی هم از دیگر خصوصیات این افراد تلقی می شه.

نویسنده سوم