کتاب هایی به قلم کارآفرینان: از «رالف لورن» تا «اپرا وینفری»

کتاب هایی به قلم کارآفرینان: از «رالف لورن» تا «اپرا وینفری»

کارآفرینان بزرگ جهان بعضی وقتا بیوگرافی خود رو به صورت اتوبیوگرافی منتشر کردن. گزارش امروز، شما رو با تعدادی از این کتابا آشنا می کنه.
کتابایی واسه شناسایی ایده های جذاب از ذهنای خلاق.

کتاب از صفر ساختن نوشته برنی مارکوس و آرتور بلنک

مارکوس و بلنک در کتاب از صفر ساختن، در مورد گذشته شرکتشون و اینکه چیجوری سرنوشت خودشون رو تغییر دادن و رویا رو تبدیل به واقعیت کردن توضیح دادن. این دو نفر پس از اینکه در سال ۱۹۷۸ از یه شرکت خونه سازی به نام هندی دن اخراج شدن، عزمشونو جزم کردن ایده خودشون رو واسه راه اندازی یه فروشگاه عرضه کالای با تخفیف دنبال کنن. شرکتی  که تاسیس کردن هوم دیپات نام داشت و حالا یکی از شناخته شده ترین برنده های کار و کاسبی در آمریکا هستش.

این کتاب در مورد جزییات تاسیس و رشد شرکت توضیح میده و نویسندگانش با به کار گیری تجربه خود درسای مهمی میدن که واسه هر مدیری در بخش کار و کاسبی خوبه. درسایی مثل اینکه چیجوری باید مشتریان خود رو بشناسین و دین خود رو به جامعه ادا کنین. سایت اونا رو در این تماشا کنین. ایده خوبی واسه استارت آپای ایرونی.

کتاب  چیزی که به یقین می دونم  – نوشته  اپرا وینفری

آدمای کمی هستن که خوب اپرا وینفری، معنی اشتیاق و تعهد رو بدونن. اون که در فقر به دنیا اومد و زندگی کرد، تونست بعدا حرفه اش رو به عنوان میزبان یه برنامه تلوزیونی گفت و گو محور تعریف کنه و بعد تبدیل به بازیگر و اسطوره ای رسانه ای شه.
دختری که با سختی زندگی کرد و به جایی رسید که همه دنیا اونو به نام کوچیک می شناسن.

چیزی که به یقین می دونم مجموعه ایه از ستونای یادداشت که اون در نشریه O، نشریه اپرا وینفری به چاپ رسونده بود. هر کدوم از این یادداشتا درسای مختلفی در مورد زندگی ارائه میدن و موضوعات مختلفی از جمله لذت، حق شناسی و قدرت رو در بر میگیره. درسایی که بر مبنای تجربیات شخصی خود اون تعریف شدن.

کتاب رالف لورن  از  زبون  رالف لورن

نام واقعی رالف لورن، طراح مد و لباس سرشناس آمریکایی، رالف لیپسچیتزه. پسر  یه خونواده یهودی مهاجر که دوران کودکی خودشو در محله  برانکس (جنوب شهر) نیویورک گذراند.  ایده  طراحی  لباس  های پولو رالف لورن  وقتی شکل  گرفت که اون در جوونی به تماشای یه مسابقه چوگان رفت و عاشق  سبک زندگی باشکوه طبقه اعیان شد.
در  این کتاب، خود زندگی  نامه اش رو میگه و الهاماتی که پشت کارای اون قرار داره.

نوشته دیگر :
معرفی «موزه ایران باستان» در تهران و گزارش خبرهای مربوط به آن

رالف لورن، فقط به  عنوان یه طراح  مد شناخته نمی شه.
بلکه سبک لباس  های طراحی شده به وسیله  اون و کاری  که شرکتش ادامهدار انگار سبک زندگی و لباس پوشیدن به  روش آمریکایی رو توصیف می کنه.
در این کتاب، اون در مورد چگونگی  رسیدن به  این جایگاه و طراحی و تولید محصولاتش توضیح میده و در کنارش میشه سری به بخشای خصوصی  زندگی اون کشید. رالف لارن رو کوکو شانل (بنیانگذار CHANEL) مد مردونه می دونن.

کتاب اصول : زندگی و کار- نوشته ری دالیو

ری دالیو، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران و کارآفرینان دنیا هستش.
اون در کتاب اصول: زندگیو کار، در مورد اصول غیر  متعارفی صحبت  می کنه که در چند دهه گذشته  واسه خلق یافته های منحصر به فرد در کار و زندگی اش از اونا پیروی کرده  است. اصولی که هر فرد یا سازمانی می تونه به کمک اونا به  اهدافش دست پیدا کنه.

ری دالیو، در  سال ۱۹۷۵ میلادی شرکت سرمایه گذاری بریچ واتر رو در آپارتمون دو خوابه اش در نیویورک ساخت. ۴۰ سال  بعد این شرکت بیشتر از هر شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر دیگری به مشتریانش سود میرسونه.
این شرکت به عنوان پنجمین شرکت مهم  بخش  خصوصی در آمریکا  شناخته می شه.
دالیو در این کتاب نشون میده که زندگی، مدیریت، اقتصاد و سرمایه گذاری می تونن تبدیل به یه سری از قوانین شن تا از راه بهتر از اونا سر در اوریم.

ری دالیو میلیاردر آمریکایی و موسس شرکت بریج واتره که با ثروت ۴ میلیارد دلاری خود در بین دوازدهمین پولدار جهان در سال ۲۰۱۰ به حساب می‌رود. شرکت بریج واتر الان بزرگ‌ترین صندوق تامین سرمایه در دنیاس. ریموند تی. دالیو در سال ۱۹۵۰ در آمریکا به دنیا اومد. پدر اون یه موزیسین در سبک موسیقی جاز بود. ری اولین سهم خود رو در سن ۱۲ سالگی خرید. اندیشهش رو در دنبال کنین.

کتابایی که از زندگی کارآفرینان بزرگ ایران و جهان خوندین رو در کامنت ذکر کنین و الهامی که از ان گرفتین.

نویسنده سوم