چند دلیل قانع‌کننده برای اثبات این که کار کردن از راه دور بهتر از حضور در شرکت است

چند دلیل قانع‌کننده برای اثبات این که کار کردن از راه دور بهتر از حضور در شرکت است

بعد از شرکتی مثل گوگل که در بیشتر شعبه ای خود به کارمندان آزادی عمل داده تا هرگونه که راحت تر هستن، وظایفشون رو انجام برسونه، در سالای گذشته کمپانیای زیادی در گوشه و کنار جهان واسه ادامه این راه پیش‌قدم شدن.

مخصوصا استارتاپا خیلی اصرار دارن تا با آماده ساختن امکانات تفریحی، سرگرمی و پذیرایی از کارمندان، فضای کار رو دوستانه و صمیمی کنن. هدف از این تلاشا و هزینه کردنا هم اینه که فرد احساس راحتی بیشتر و استرس کمتری داشته باشه و در نتیجه، با خلاقیت و انگیزه بیشتری کار کنه.

اما اضافه شدن فضاهایی مثل اتاق بازی یا دادن وقتای واسه سرگرمی و صرف میان‌وعده ها در محل کار تا چه حد کارساز هستن؟ این آمادگی واقعا به بهتر شدن کارکرد کارمندان می رسه؟

ما در ادامه این مطلب می خواین نظری مخالف با موجی که حالا هست ارائه کنیم.
یعنی به نظر ما، این گزینه ها نه فقط موثر و خوب نیستن که حتی موجب از بین رفتن تمرکز کارمندان هم می شن.
واسه مطالعه دلایل این ادعا تا انتهای مطلب همراهمون باشین.

حقیقات جدید هم ثابت کرده که اندازه کارایی کسایی که بیرون از شرکت کار می کنن، بسیار بیشتر از کارمندان حضوریه.

در تحقیقاتی که تازگیا انجام شده، شمار خیلی از کارمندان فکر می کنن که فعالیتای جانبی شرکت باعث از بین رفتن تمرکز کاری اونا شده.
این اندازه در مقایسه با سال ۲۰۰۸ حدود ۱۶ درصد زیاد شده.
هم اینکه آمار کسایی که می گن، نمی تونن یه محل ساکت در شرکت پیدا کرده و به انجام وظایفشون برسن هم از اون سال تا حالا حدود ۱۳ درصد بیشتر شده.

بعضی از این افراد بهتر می دونن در خونه و از راه دور  کار کنن. تحقیقات جدید هم ثابت کرده که اندازه کارایی کسایی که بیرون از شرکت کار می کنن، بسیار بیشتر از کارمندان حضوریه. دلایلش هم به توضیح زیره.

۱- کارایی بیشتر

نوشته دیگر :
جان جی آویلدسن، کارگردان سرشناس فیلم های مشهور «راکی» و «پسر کاراته باز» درگذشت

کار کردن از راه دور این مزیت رو داره که فرد با استقلال بیشتر و تمرکز بالاتر می تونه به فعالیتای خود بپردازه. براساس یه تحقیق سراسری و جهانی، مشخص شد ۶۵ درصد از کارمندان بیان داشتن که ریموت کار کردن موجب ارتقای کارایی اونا شده.
۸۶ درصد دیگه هم گفتن که کار کردن در سکوت و تنهایی باعث می شه تا سرعت و کارکرد بیشتر و بهتری داشته باشن.

در تحقیقاتی که تازگیا انجام شده، شمار خیلی از کارمندان فکر می کنن که فعالیتای جانبی شرکت باعث از بین رفتن تمرکز کاری اونا شده.

۲- کار گروهی

فارغ از نبود حضور و دور بودن کارمندان ریموت، روحیه کار گروهی اونا بیشتره. اونا همیشه با مدیران و دیگه همکاران پروژه ای که در دست انجام دارن، در تماس هستن. رابطه اونا با بقیه فقط در مورد کاریه و از این رو، کمترین اتلاف وقت رو داراهستند. در مواقع ضرورت هم می تونن به واسطه ویدیو چت و تماس تصویری در جلسه ها حضور داشته باشن.

۳- حضور کامل

کارمندان معمولی همیشه دلیلای زیادی واسه نبود حضور خود به محل کار دارن، از مریض شدن گرفته تا ترافیک و کارای بانکی. اما کسی که در خونه کار می کنه، حتی اگه سرماخورده هم باشه، باز می تونه بدون اینکه از تخت بیرون بیاد، به کاراش برسه و ویروسای خود رو به بقیه هم منتقل نکنه.

این افراد هم اینکه چون برنامه کاریشون دست خودشونه، خوب می تونن از زمانشان استفاده کرده و بین زندگی حرفه ای و زندگی شخصی شون تعادل بسازن.

نویسنده سوم